Dotacja na prowadzenie placówki niepublicznej
Komórka odpowiedzialna
Urząd Miasta Radomska
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
pracownicy Wydziału Edukacji i Kultury
Adres
97-500 Radomsko, ul. Tysiąclecia 5
Telefon
044-685-44-75
Podstawa prawna
- Uchwała nr XVII/113/25 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 28 marca 2025 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych: szkół, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
- Uchwała nr XLVIII/395/18 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na obszarze Gminy Miasto Radomsko.
Forma wnoszenia podania
osobiście, pocztą (listem poleconym)
Wymagane dokumenty
- warunkiem udzielenia dotacji podmiotom dotowanym jest złożenie przez osobę prowadzącą podmiot dotowany wniosku obejmującego informacje o planowanej liczbie uczniów do Urzędu Miasta w Radomsku w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji oraz przekazanie danych do Systemu Informacji Oświatowej według stanu na dzień 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
Osoba prowadząca podmiot dotowany zobowiązana jest do:
- składania w Urzędzie Miasta Radomsko w terminie do 10 dnia każdego miesiąca informacji o aktualnej na pierwszy dzień każdego miesiąca liczbie uczniów, z zatrzeżeniem, że informacja taka aktualna na pierwszy dzień grudnia powinna zostać złożona do dnia 5 grudnia; informacja powinna obejmować co najmniej następujące dane dotyczące uczniów lub wychowanków: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania, a w przypadku uczniów szkół, o których mowa w §3 Uchwały nr XVII/113/25 , również wskaźnik uczestnictwa w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia informacji;
- zgłaszania w ciągu 14 dni zmian danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji;
- przedstawiania do Urzędu Miasta Radomsko rocznego rozliczenia przekazanej dotacji do dnia 15 stycznia następnego roku (zalącznik nr 3 do w/w uchwały).
W przypadku likwidacji podmiotu dotowanego w trakcie roku, za który udzielana jest dotacja, rozliczenie otrzymanej częsci dotacji podlega przekazaniu w terminie 30 dni od dnia otrzymania ostatniej części dotacji.
Opłaty
brak
Forma załatwienia sprawy
osobiście, pocztą (listem poleconym)
Termin składania wniosku
do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji
Pliki do pobrania

Wydział Edukacji i Kultury
Małgorzata Krupska - Naczelnik
tel. +48 (44) 685 44 74
Biuro Obsługi Interesanta
Zbigniew Grabarczyk – Kierownik
tel. +48 (44) 685 44 87
Inspektor Ochrony Danych
tel. +48 (44) 685 44 72