Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Informacje o Urzędzie Miasta Radomska w tekście łatwym do czytania i rozumienia – ETR

logo tekstu łatwego do czytania, biały ludzik nad otwartą białą książką i na książce podniesiony kciuki w geście OK, wszystko na niebieskim tle,

(fot. 1)

1. Urząd Miasta Radomska (w skrócie Urząd) znajduje się przy ulicy Tysiąclecia 5.

budynek Urzędu Miasta

(fot. 2)

Do budynku Urzędu możesz wejść wejściem głównym po schodach lub pochylni.

wejście główne do Urzędu,

(fot. 3)

Możesz skorzystać z wejścia bocznego.

Wejście boczne znajdziesz od strony Sądu Rejonowego.

Tam znajduje się winda.

wejście boczne z windą,

(fot. 4)

Gdy przyjedziesz autem możesz skorzystać z parkingu przed budynkiem Urzędu.

miejsca parkingowe przy wejściu głównym,

(fot. 5)

Po prawej stronie od wejścia głównego znajdziesz tablicę informacyjną.

Z niej dowiesz się, gdzie znajdują się poszczególne wydziały, referaty, biura.

tablica informacyjna w Urzędzie

 (fot. 6)

Po lewej stronie od wejścia głównego znajdziesz Biuro Obsługi Interesanta.

Pracownicy pomogą Ci załatwić sprawę lub skierują Cię do właściwego pokoju.

Biuro Obsługi Interesanta

( fot. 7)

W Urzędzie możesz skorzystać z pętli indukcyjnej. Znajdziesz ją w Biurze Obsługi Interesanta.

logo pętli indukcyjnej, biały pas po przekątnej, na nim białe ucho, w prawnym dolnym rogu drukowana litera T

(fot.8)

W Urzędzie:

- wymienisz dowód osobisty,

- zameldujesz lub wymeldujesz się,

- opłacisz podatki, opłaty za śmieci,

- zgłosisz prowadzenie własnej działalności,

- dostaniesz zgodę na wycięcie drzewa.

Urzędem kieruje Prezydent Miasta.

Prezydent nazywa się Jarosław Ferenc.

 prezydent

(fot. 9)

Prezydentowi pomagają w pracy zastępcy, sekretarz, skarbnik oraz pozostali pracownicy urzędu.

Kontakt do nas:

Urząd Miasta Radomska, ulica Tysiąclecia 5, 97-500 Radomsko.

Urząd otwarty jest od poniedziałku do piątku.

W poniedziałki, środy i czwartki możesz nas odwiedzić od 7:30 do 15:30.

We wtorki możesz nas odwiedzić w godzinach od 7:30 do 17:00.

W piątki możesz nas odwiedzić w godzinach od 7:30 do 14:00.

Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.

Możesz napisać do nas maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możesz do nas zadzwonić pod numer (044) 685 45 500.

Możesz również wysłać faks pod numer (044) 685 45 13.

Możesz napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.

Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością jest na parterze.

Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

logo oznaczające możliwość wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem, czarny pies w uprzęży na białym tle

(fot. 10)

2. Urząd Stanu Cywilnego znajdziesz przy ulicy Narutowicza 1.

wejście do Urzędu Stanu Cywilnego

(fot. 11)

Do budynku możesz wejść wejściem głównym.

Możesz też skorzystać z windy dostępnej na zewnątrz budynku.

W tym celu użyj domofonu i zgłoś taką potrzebę.

Przyciśnij górny przycisk z napisem U S C.

Domofon znajdziesz na ścianie budynku.

domofon

(fot. 12)

Przed budynkiem znajduje się miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnością.

miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością

(fot. 13)

W Urzędzie Stanu Cywilnego:

- otrzymasz akt urodzenia, zgonu,

- otrzymasz odpis dokumentu,

- weźmiesz ślub cywilny,

- zgłosisz jubileusz pożycia małżeńskiego.

Kontakt do nas:

Urząd Stanu Cywilnego, ulica Narutowicza 1, 97-500 Radomsko

Urząd Stanu Cywilnego otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

We wtorki możesz odwiedzić nas w godzinach od 7:30 do 17:00.

Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.

Możesz napisać do nas maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możesz do nas zadzwonić pod numer: (044) 685 45 52, (044) 685 45 51, (044) 685 45 53.

Możesz wysłać faks pod numer: (044) 685 45 50.

W Urzędzie Stanu Cywilnego możesz skorzystać z wideotłumacza języka migowego.

Stanowisko wideotłumacza znajdziesz w sali ślubów.

logo oznaczające usługę wideotłumacza języka migowego, dwie białe dłonie w geście migania na niebieskim tle

(fot. 14) 

Wideotłumacz jest dla Ciebie dostępny codziennie od 8:00 do 15:30, a we wtorki od 8:00 do 17:00.

Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością jest na piętrze budynku.

Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

logo oznaczające możliwość wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem, czarny pies w uprzęży na białym tle

(fot. 15)

3. Wydział Bezpieczeństwa i Porządku znajdziesz przy ulicy Reymonta 51.

wejście do budynku Wydziału Bezpieczeństwa i Porządku

(fot. 16)

Do budynku możesz wejść po schodach.

Budynek nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Gdy chcesz załatwić sprawę użyj dzwonka na ścianie budynku.

Pracownik wyjdzie do Ciebie i pomoże załatwić  sprawę.

dzwonek na ścianie budynku tuż przed schodami

(fot. 17)

W Wydziale Bezpieczeństwa i Porządku:

- zgłosisz zgromadzenie lub imprezę masową,

- zgłosisz awarię oświetlenia w mieście, uszkodzoną jezdnię lub chodnik,

- otrzymasz informację dotyczące działania Ochotniczych Straży Pożarnych w mieście,

- zgłosisz naruszenie porządku publicznego.

Tutaj znajdziesz monitoring miejski.

Monitoring miejski to system kamer na terenie miasta.

Pomaga w walce z przestępczością i wykroczeniami.

Monitoring obsługiwany jest przez całą dobę.

Kontakt do nas:

Wydział Bezpieczeństwa i Porządku, ulica Reymonta 51, 97-500 Radomsko

Wydział Bezpieczeństwa i Porządku otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

We wtorki możesz odwiedzić nas w godzinach od 7:30 do 17:00.

Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.

Możesz napisać do nas maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możesz do nas zadzwonić pod numer: (044) 682 86 21.

Numer telefonu czynny przez całą dobę: (044) 681 00 00.

Możesz wysłać faks pod numer: (044) 865 44 92.

Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

logo oznaczające możliwość wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem, czarny pies w uprzęży na białym tle

(fot. 18)

Tekst opracowała: Anna Olczyk

Konsultacja dostępności tekstu: Anna Brzeźniak, Emilia Krupska