Pozbądź się azbestu

6 lutego 2017


Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Radomsku Nr XXIII/176/12 z dnia 21 marca 2012 roku w sprawie  uchwalenia „Regulaminu finansowania zadań  z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Radomska” Miasto Radomsko finansuje usługę usunięcia tj. transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokrycia dachu lub elementów elewacji budynków na nieruchomościach  zlokalizowanych w granicach administracyjnych Miasta Radomska.

W związku z powyższym osoby dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością na terenie miasta Radomska, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, którzy w bieżącym roku planują wymianę pokrycia dachu, mogą składać w terminie do 31 marca 2017 r. wnioski do Urzędu Miasta w Radomsku o sfinansowanie usługi usunięcia tj. transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.

Właściciele występujący z wnioskiem o sfinansowanie usługi odbioru i utylizacji odpadów zawierających azbest  zobowiązani są do dostarczenia do urzędu miasta kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem  przez starostwo powiatowe, zgłoszeń robót budowlanych polegających na demontażu pokrycia dachu z azbestu złożonych do Starostwa Powiatowego w Radomsku zgodnie z Prawem budowlanym lub kserokopii wymaganych prawem pozwoleń na budowę. Jest to warunek konieczny do uzyskania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Odpady zawierające azbest pochodzące z wymiany pokrycia dachu muszą zostać zmagazynowane na działce właściciela w miejscu, gdzie możliwy będzie dojazd samochodem ciężarowym i załadunek zgromadzonych odpadów. Jeżeli nie będzie zapewniona możliwość dojazdu samochodem ciężarowym odpady nie zostaną odebrane.

Aby skorzystać w bieżącym roku z niniejszego programu, wyroby zawierające azbest winny być zdemontowane w terminie do 30.09.2017 r. a odpady zawierające azbest należy złożyć na palecie i szczelnie opakować w  folię polietylenową.
Po zebraniu wniosków od mieszkańców i zbilansowaniu zakresu prac na rok 2017 zostanie sporządzony wniosek o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Po pozytywnej ocenie wniosku przez Fundusz, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych zostanie wyłoniona firma, która dokona odbioru i utylizacji odpadów zawierających azbest. Wyłoniona firma ustali z właścicielem posesji termin odbioru odpadów.

Koszt demontażu oraz nowego pokrycia dachu jest kosztem właściciela posesji.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, wykonawca prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu budowlanego obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.

Do pobrania:

Oświadczenie

Wniosek