OzoBot i EduMATRIX dla aktywności i kreatywności

15 marca 2017


OzoBot i EduMATRIX to innowacyjne narzędzia edukacyjne. Jak je wykorzystać, można się było dowiedzieć podczas konferencji poświęconej innowacjom w edukacji.

Spotkanie zorganizowane przez Kuratorium Oświaty w Łodzi i Zespół Szkolno- Gimnazjalny nr 3 w Radomsku odbyło się w środę 15 marca.

Po wystąpieniu Piotra Patory, koordynatora ds. innowacji w edukacji w Kuratorium Oświaty w Łodzi, rozpoczęły się zajęcia warsztatowe. W ławkach ZSG nr 3 razem z uczniami zasiedli przedstawiciele władz samorządowych, m.in. wiceprezydent Małgorzata Kańska-Kipiogroch, nauczyciele, dyrektorzy szkół. Za zadanie mieli wytyczyć trasę OzoBotowi z domu do ogrodu zoologicznego. OzoBot, błyskająca kuleczka poruszająca się po liniach narysowanych na kartkach, to miniaturowy robot rozpoznający m.in. kolory. Dzięki temu można go zaprogramować, by wykonywał np. szalony taniec czy też bezpiecznie pokonał drogę ewakuacyjną. Prostota obsługi OzoBota sprawia, ze może być on bardzo łatwym narzędziem do nauki programowania na wszystkich poziomach nauczania w szkole podstawowej i gimnazjum. I może być wykorzystywany nie tylko na lekcjach informatyki.

EduMATRIX to z kolei narzędzie, które pozwala na łatwe zintegrowanie w procesie edukacyjnym wysiłków ucznia i nauczyciela, pomaga np. połączyć zagadnienia matematyczne i informatyczne oraz przedstawić je uczniowi w sposób obrazowy przy wykorzystaniu pełnej jego aktywności i kreatywności.